Темні часи. Філософія Середньовіччя.
Чому загинула антична філософія? —
Дмитро Корчинський  

Темні часи. Філософія Середньовіччя.
Чому загинула антична філософія? —
Дмитро Корчинський  

ЧОМУ поняття "темних часів" можна відсунути у часовому просторі?ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ.

Ви часто замислюєтесь, як  історія, філософія сереньовіччя вплинули та впливпють на формування світової філософії та культури?

Як вважає Дмитро Корчинський,розуміння філософії середньовіччя дозволить вам зрозумітіи філософію та культуру загалом.

Цей вебінар познайомить вас із захопливими світами античного мистецтва, добою відродження, культурними та науковими відкриттями через філософію темних часів  середньовіччя.

Філософія середньовіччя, філософія та культура темних часів середньовіччяДмитро Корчинський про головне в те6мні часи; філософія античності

спеціальна ціна під час війни

3000 грн.

600 грн

Дмитро Корчинський: НАС ТАК ЦІКАВЛЯТЬ ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА "ТЕМНІ СТОЛІТТЯ", БО МИ ВІДЧУВАЄМО СЕБЕ У "ТЕМНИХ СТОЛІТТЯХ"

філософія середньовіччя, філософія темних часів
Відтворити відео про філософію темних часів і середньовіччя;

ПІСЛЯ ВЕБІНАРУ ВИ ДІЗНАЄТЕСЬ

Як філософія середньовіччя пов'язана з етнічними змінами в IV-V ст.?

Якою була основна тема у філософії середньовіччя/філософії темних століть?

Чому V століття - це століття дуже високого розвитку культури, античної думки?

У якому столітті митці вратили інтерес до створення образів і чому?

Колористичні експерименти митців. До чого тут антична філософія та філософія темних часів?

Чому світ дуже залежав від античної філософії? Як це вплинуло на темні століття і коли вони закінчились?

Отримайте знижку

3000 грн.

600 грн.

Дмитро КОРЧИНСЬКИЙ: ФіЛОСОФІя середьовіччя та КУльтура ДУЖЕ ЗАЛЕЖалИ ВІД ЕТНІЧНИХ Змін

Як знання  античної філософії, розуміння, що таке філософія епохи відродження дозволять вам бути більш орієтованими у сучасності та зрозуміти колообіг історії, провівши певні паралелі між темними часами середньовіччя та нинішніми реаліями.

Після вебінару ви зможете більш вільно володіти поняттями антична філософія, філософія відродження або філософія епохи відродження та філософія середньовіччя.

Вебінар починав готуватися командою Неоплатонівської академії ще до 24 лютого. Для  підготовки вебінару використано кілька врізок відео з унікальним мозаїками Зеугми (музей міста Ґазіантеп, Туреччина).

Ми радимо вам цей вебінар, якщо ваша мета – стати дотичною до світової культури освіченою людиною.

ЦІНА ПОСТІЙНОГО ДОСТУПУ ДО ВЕБІНАРУ – 600 грн.

Схоластика . Філософія середньовіччя. Темні часи, вебінар Дмитра Корчинського про темні століття філософію античності;

ЩО ВАС ЧЕКАЄ НА ВЕБІНАРІ

Отримання розуміння, коли ж починається філософія середньовіччя та філософія темних часів

Цікаві дослідження щодо історичних передумов формування філософії темних часів

Осмислення разом зі спікером причини загибелі античної філософії

Дослідження як відбувся перехід від античної філософії до філософії середньовіччя

Ціна вебінару та щО ВИ ОТРИМАЄТЕ, ПРОПЛАТИВШИ ВЕБІНАР про філософію темних часів

Філософія середньовіччя, темні століття. Що саме ви дізнаєтесь на вебінарі?

Коли ви проплатите цей вебінар – отримаєте  доступ до відео не обмежений часом.

Ви матимете особистий кабінет для перегляду цього відео безліч разів. Дивитись відео ви зможете й самі, і зі своїми друзями.

Кошти, які будуть отримані від продажу вебінару, будуть вкладені у розвиток Неоплатонівської академії та допоможуть відзняти нові цікаві матеріали для вас.

Зробіть крок до розуміння та усвідомлення філософії темних часів та середньовіччя лишень за 600 грн.

Отримайте знижку

3000 грн.

600 грн.

Дмитро Корчинський: Філософія темних століть та інші філософії

ПРО СПІКЕРА ВЕБІНАРУ ДМИТРА КОРЧИНСЬКОГО

Дмитро Корчиський – популярний український літератор, митець, драматург, письменник, поет, філософ історик, публіцист, громадський діяч.

Youtube-канал Дмитра Корчинського гуртує навколо себе чимало українських воїнів і патріотів.

Дякуючи  вебінару Дмитра Корчинського, ви познайомитесь зі зразками різних філософій, зрозумієте сутність  філософії середньовіччя та її вплив на світову культуру.

ЯК ЗМІНИТЬСЯ ВАШЕ РОЗУМІННЯ СЕБЕ ПІСЛЯ ВЕБІНАРУ?

Коли ви подививитесь цей вебінар Дмитра Корчинського, філософія  середньовіччя відкриє вам безліч цікавих зв’язків і паралей.

Ви осмислите, чому потрібно цікавитись античною філософією та як з нею взаємодіяли філософія середньовіччя та філософія епохи відродження. 

Команда Неоплатонік готувала цей вебінар кілька місяців і наполегливо рекомендує його всім, хто хоче осмислити філософію античності та зрозуміти, чому антична філософія видійшла в минувшину, і яка була її справжня роль у формуванні світової філософії.

ЦІНА ПОСТІЙНОГО ДОСТУПУ ДО ВЕБІНАРУ – 600 грн

Отримайте знижку

3000 грн.

600 грН

Флософія сереньовіччя. Айа Софія філософія темних століть вебінар Дмитра Корчинського;

Дмитро Корчинський: Філософія темних століть - це велична філософія без якої неможливо розуміти філософію взагалі

Філософія середньовіччя, філософія темних часів середньовіччя. Що  пов’язує цей період в історії з нашим сьогоденням?

 Колись існувала усталена думка, що темні століття закінчуються в середині ХV ст. (ренесанс Маза́ччо  Філліппо Бурнелескі, Донотелло…). Проте Петрарка (початок XIV ст.), вважав, що саме перед ним закінчуються темні століття та  починається розквіт культури. 

Однак можна говорити і про більш ранні дати. ХІІІ століття цілком можна віднести до середньовічного ренесансу або  – вагомої передмови до нього. Що ж ми знаємо про філософію середньовіччя і де вони темні століття?
 Дізнайтесь, чому в філософському сенсі темні століття слід розглядати період, що був між Боецієм та Йоаном Скоттом Еріуге́ною – між початком VI століття та закінченням VIIІ ст.
Часи темних століть можна відсувати ще далі в минуле від звичних нам дат. Якою була філософія середньовіччя та як нам підходити до її осмислення.

Наші культурні шари можуть бути для археологів прикладом занепаду культури. Теж саме ми спостерігаємо в Vcт. Архітектура в той час почала носити широкий варварський відбиток. Чому Темні століття такі цікаві для нас ви зрозумієте у  цьому вебінарі.

ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, ФІЛОСОФІЯ ВІДРОДЖЕННЯ, КУЛЬТУРА ТЕМНІ СТОЛІТТЯ Й СУЧАСНІСТЬ

Бароко Пергамського вівтаря, наше бароко, модерн Кьольнської кераміки – ці речі можуть бути схожа на ті, які були в ужитку у ХVIII- ХІХ ст. Кубізм тетрархів Сан Марко – це таки справжній кубізм. Тут є зв’язок з кубізмом на початку ХХ ст. в європейському живописі?
У ХІ та на початку ХІІ століття романське мистецтво – це синтез архітектури, живопису та музики, певною мірою, навіть скульптури. Все це неможливо було винести за межі собору. Романська фреска “грає” в романському соборі. Григоріанський хорал – це саме те, що має звучати в романському соборі.
Скульптуру дуже часто в романському мистецтві не можна виносити за межі собору. Хіба що – в пізньому романському мистецтві.
Собор – це синтез жанрів. Потім цей синтез починає руйнуватися. Ми можемо окремо споглядати живопис та архітектуру. У готиці можна взяти скульптуру, винести її поза межами собору.

Сучасне мистецтво

Можна говорити про те, що сучасне кіно – це синтез, подібний до романського. У сучасному кінематографі грають всі досягнення живопису минулих століть, якщо оператор талановитий. 
Синтетичне мистецтво “кіно” може бути недоступним для наших нащадків. Чому? Слухайте у вебінарі.

ГОЛОВНІ ТЕМИ, ЯКІ ЗАЧІПАЛА ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, ПРОБЛЕМИ ОСОБИСТОСТІ

Христос був головною темою у темні століття у філософії середньовіччя. Іудеї часів Христа були абсолютно не такими, як ми їх собі уявляємо. Повстання Бар-Коби, яке забрало сили третини всієї римської армії. Саме ці люди були творцями смислів для появи Христа.

Євангеліє розчулило багатьох.  Церква підставила плече цивілізації, коли цивілізація стала гинути під навалою варварів.

Більш детально слухайте у вебінарі.

Філософія середньовіччя, філософія в часи темних століть своєю основною проблемою бачила особистість, людське.

Коли ми сперечаємося про особистість Христа ми весь час говоримо саме про особистість, про співвідношення людського і тваринного у людині.

Ми абсолютизуємо особистість та знаходимося з Богом у міжособистісному спілкуванні.

Найбільше проблемами особистості займалися саме тоді, і на це було витрачено значно більше філософських сил.

ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, АНТИЧНА ДУМКА ТА КУЛЬТУРА

V століття – це століття дуже високого розвитку культури, античної думки.

В історії – це жахіття Пелопоннеської війни, а в культурі  – це Висока класика, розпоширення на той час грецької культури і класики на весь цивілізований світ.

ХV століття в Італії – це суцільна катастрофа з підсипанням отрути в причасну чашу і війнами, а в культурі – це Високий ренесанс.

Те ж саме було в V ст. Автобіографічна  праця «Сповідь» Аврелія Августина – тонка саморефлексія в літературі ХІХ ст  – це все нащадки Аврелія Августина.

Давньогрецький філософ Прокл – неоплатонік, на ньому завершується розвиток неоплатонізму, а також філософії античності.  Від нього збереглося багато античних текстів. Це рівень філософії Гегеля і Гайдеггера.

ПРО ДИВОВИЖНІ КОЛОРИСТИЧНІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В ЧАСИ ТЕМНИХ СТОЛІТЬ. ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА ЇЇ ТІСНА ВЗАЄМОДІЯ З КУЛЬТУРОЮ

V століття у візуальних мистецтвах – це очевидний занепад скульптури, хоча  скульптура постраждала найбільше і ми можемо це лишень припускати.
Митці втратили інтерес до створення образів. Натомість – це початок дивовижних колористичних експериментів з мозаїкою. Мозаїка з підлоги перебирається на стіни будівель. Симфонічне звучання римських та равенських мозаїк. дозволяє провести паралелі з сучасністю з мріями експресіоністів. Як саме? Слухайте у вебінарі.
Равенський мавзолей Гали Плацидії, дивовижні Равенські мозаїки – це колористичний експеримент, який  не був повторений до Тиціана.

ЕТНІЧНА ЗМІНА В V-VI СТОЛІТТІ. ЯК ЧЕРЕЗ НЕЇ ЗМІНИЛАСЯ ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ?

На думку Дмитра Корчинського, варто говорити не про цивілізаційну кризу в V-VI столітті, а про етнічну зміну. Тому що германські варвари в IV ст. самі були вже достатньо цивілізованими. Вони дуже залежали від римського світу, і були носіями римської культури, або, принаймні, споживачами римської культури. Германці боялися справжніх варварів, гунів, значно більше, ніж греки та римляни.
Коли приходили гунни, то готи ставали першими на протидію гунам, об’єднувалися з римлянами та усіма своїми ворогами, тільки б не допустити справжньої варварської навали.
Римські імператори IV та V століття зіткнулися із завданнями та проблемами, які ніколи і не снилися великим римським імператорам, таким як Август, Троян, Марк Аврелій, Феодосій 1 тощо. Ті, хто прийшли за ними, вони вирішували значно складніші завдання, бо вони зіткнулися зі значно складнішою навалою. Цезарю і Августу, і Тіберію протистояли племена, а цим – вже держави.

ЩЕ ОДНА ОСОБЛИВІСТЬ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. ПОРІВНЯННЯ СВІТУ ГЕРМАНСЬКИХ ВАРВАРІВ РЕВОЛЮЦІЯ МЕДЗІ

Германські варвари станом на IV століття були достатньо цивілізованими людьми, вони дуже залежали від римського світу.
Якщо порівняти германський світ, то це схоже з революцією Медзі, коли японці після цієї революції в ХІХ столітті відкрилися світу та цивілізації. Вони одягнулися в європейське, стали жити по-європейському та приймати європейські закони. А ще вони захотіли воювати по-європейськи – і тоді вони стали по-справжньому страшними для всіх навколо. Коли вони відкрилися цивілізації – вони почали створювати загрозу світу. Те ж саме відбулося з германцями, коли вони відкрилися цивілізації, одягнули тогі, почали по-римськи будувати свою армію і свої держави та стали здатні на великі державні об’єднання, вони почали являти загрозу, яку ніколи не являли до того часу. Бо це вже були цивілізовані люди.

ВИЧЕРПАННЯ ЖАНРІВ У КУЛЬТУРІ

Те, що відбувалося в культурі, потрібно зв’язувати не з кризою цивілізації, з вичерпанням жанрів. Це потрібно зв’язувати з етнічними змінами. Коли почалися ці етнічні зміни.  Вони почалися не в V-IV ст., а ще в І ст. після Різдва Христового. Вважається, що за І ст після Різдва Христового був вирізаний практично весь сенатський стан Риму, на якому Рим тримався. Сенат почав поповнюватися неримлянами: сирійцями, лівійцями. Зміна етнічного стану деконструювала художню форму. Ми бачимо це в анатолійських мозаїках. Більш предметно про це – у вебінарі.

ЗМІНИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ

Ми можемо споглядати глибокі зміни в європейському мистецтві тоді, коли почала змінюватися етнічна картина. Мистецтво стало справою широких трудящих мас. Коли аристократія як окремий стан почала відходити в минуле. У  ХVІІ ст.  ми бачимо геніальне голландське мистецтво. Але це мистецтво малих форм, бо його замовники та виконавці вже не здатні були на творення великих форм. В Італії, де головними замовниками були церква та  аристократія, митці ще у ХVII- XVIII столітті були здатні на великі форми, але 
в Голландії все звелося до кольорових картинок, коли головним замовником став плебс.

ПРО АНТИЧНЕ МИСТЕЦТВО. ЯК І ЧОМУ ЗОБРАЖУВАЛИ ОЧІ. ІНШІ БАЧЕННЯ ПОРТРЕТІВ

 Уже, починаючи з IV століття, в мистецтві є дедалі менше руху і дедалі більше очей. Малюють переважно – в анфас. Більшість шумерського мистецтва – це профіль, єгипетське – це майже завжди профіль. Грецький вазопис – це також майже завжди про профіль. Митці вже ніби не вміють малювати в профіль. Чому так відбувалося та що означало, коли малювали в профіль, на яких ще зображеннях є подібні малюнки, що саме мали підкреслити такі малюнки дізнайтеся прослухавши цей вебінар.
 

ФІЛОСОФІЯ АНТИЧНОСТІ, УВ’ЯЗНЕННЯ СОКРАТА, ЗАКІНЧЕННЯ АНТИЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ ТА БЕНЕДИКТИНСЬКІ МОНАСТИРІ

Антична філософія пов’язана з ув’язненням Сократа. Cаме смерть Сократа вплинула на його учнів та спонукала їх  до відкриття своїх шкіл.
 
Якщо говорити про закінчення античної філософії, то можна зауважити, що антична філософія  дотична до Боеція. Твір Боеція “Втішення філософією” (інша назва «Розрада від філософії») та його філософська мова у цьому творі мали величезний вплив на західну філософію. Досхоластичний період у філософії  почався після Боеція.

Подібність з досократичним періодом 

Ми можемо прослідкувати подібність цих часів з досократичним періодом грецької культури. Культура знову жевріє де-інде за стінами монастирів, палаців в подібному об’ємі, ніж в досократичний період, коли грецький геній проявлявся переважно у вазописі й тільки пізніше – у скульптурі. У часи досхоластиків – художній геній переважно проявлявся в книжковій графіці, але пергамент зберігся гірше, ніж кераміка.
У 529 р, коли розпустили платонівську академію в Афінах, був заснований перший Бенедектинський монастир у Монте-Касіно. Головною працею ченців стало переписування та ілюстрування книжок, і це зберегло спадковість. Більшість того, що ми маємо від античної мудрості, класики і філософії – це  те, що зберегли бенедиктинські монастирі.
Книжкова графіка – це мистецтво, яке значною мірою відрізняється від античного та має в собі інші архетипи. 

Два умовних базових архетипи у європейському мистецтві часів філософії середньовіччя

 У європейському мистецтві можна виділити 2 базових напрямки (архетипи):
умовно один можна назвати геометричним (класичним), а другий – дуже умовно – готичним (хаотичним).
Класичне мистецтво відкривається уже в першому погляді, а умовне готичне мистецтво  потребує вглядання, для нього найбільш цінний погляд в сотий раз. Щоб побачити готичний собор – його треба обійти, бо найцікавіше у ньому – це абсіда – те, що позаду. У той же час, коли ми дивимось на грецький храм то ми бачимо майже все, що нам потрібно побачити.
Естетичний світ грека має сильно відрізняється від естетичного світу германця і кельта – це ліс, який не має чітких кордонів, і все переплутано. З чим це пов’язано – дізнайтеся у вебінарі. 
Книги, зроблені на Британських островах в VI,VII, VIII ст. – це тонке мистецтво з хитросплетінням візерунків, яке важко розгледіти без збільшувального скла. 

ОСВІТА. ОСВІТНІ ЦЕНТРИ. МИСТЕЦТВО, РЕЛІГІЯ, ЕСТЕТИКА У ФІЛОСОФІЇ ТЕМНИХ ЧАСІВ

До потужних освітніх центрів можна також віднести Константинопольський університет, заснований в V cт., який функціонував як європейські університети пізнішої доби, а – правові, риторичні, філософські, ідеологічні школи.
 У той час, коли вся філософія переймалася особистісним, візуальні мистецтва були абстрактними. Чи можемо і чому ми  говорити про абсолютне неспівпадіння інтелектуальних та візуальних інтересів? Слухайте у вебінарі.
 Іоанн Скот Eріугена говорить про сутність людини, яка в той час цікавить його більше, ніж гуманістів XVIII- XX ст., які шукали в людині тваринне, а він шукав божественне.
У візуальних мистецтвах була повна відмова від портрету. Якщо говорити про порівняння портретів V cт. Юстиніана та  Феодори на стінах Сан-Вітале в Равені та кінного малого портрету Карла Великого, то можна говорити, що з портрету майже нічого не збереглося.  Ми знаємо, що портрети деяких імператорів робилися І в VI- VII ст після цього, але вони до нас не дійшли, бо, мабуть, цього було мало.

ТЕМНІ СТОЛІТТЯ – ЦЕ СТОЛІТТЯ НАЙБІЛЬШОЇ АКТУАЛІЗАЦІЇ ФІЛОСОФІЇ

Темні століття – це століття найбільшої актуалізації філософії в історії людства. Ці теми обговорювалися не тільки на базарах. З  філософських причин та підстав здійснювалися репресії, повстання, точилися війни.
Імператор Іраклій, коли хотів подолати в церкві геофізицькі та неофізицькі розбіжності,  спровокував обговорення про людську та божественну природу Христа. Імператор Констант підписав типос про заборону сперечання з приводу вчення моноенергетизму. Детальніше – у вебінарі.
Римський світ не припинився в V cт., а трансформувався. Хоча він трасформувався і до цього. Темні століття – це часи перетравлення варварів цивілізацією. 
 Римська культура та освіченість сягнули туди, куди вони ніколи не сягали до того: в Ірландію, до франків, де виникають центри освіченості, які вивчають грецьку мову. філософію. У Шотландії – були центри античної освіченості, де складали поезію. В імперії франків в VI cт. дипломатична переписка часто ведеться у віршованій формі. Тоді ж з’явився кодекс, який замінив свиток. З’явилася розбивка на речення та розділові знаки. Це – революція в орфографії.

Політичний устрій. Право. Інновації в армії

Відбувся занепад курій. Однак в політку з 426 року змогли піти всі мешканці  міста. Курії замінили партії. Наприкінці V ст. завершилось оформлення партії венетів і прасінів.
VI- VII століття франків поети заробляли своїми віршами.
Інститут римського чиновництва під римською назвою міліція існував до середини IX століття.
Франки продовжували користуватися кодексом Феодосія. – кодекс Римського права, арамеї – кодексом Юстиніана.
У VII столітті всі мешканці південної частини долини Луари називали себе римлянами і не тільки вони, римська грошова система, впроваджена на початку IV cтоліття продовжувала існувати на заході до ІX cт, на сході – до  XI століття
Варварські королі карбували монету із зображенням римських імператорів. У VI ст. при Юстиніані римська влада відновилася в Півніічній Африці, більшій частині Італії, на Сицилії, на островах, в південній Іспанії 
Впроваджувалися інновації: кінні лучнки, які допомагали стати армії чи не найсильнішою армією  світу.
Винахід темних століть – грецький вогонь, він та римована поезія «освітили» темні століття.

ПОЕЗІЯ

У віршах християнських поетів вже в IV ст. з’являються повнозвучні рими. Британські германці першими почали вживати риму та розробляти її як жанр. Хоча дехтовважає, що першими були кельти. Ми маємо германський имований переклад Євангеліє в дуже ранньому середньовіччі.
 

АРХІТЕКТУРНЕ ЕКСПЕРИМЕНТАТОРСТВО VI СТОЛІТТЯ

Своєрідний і дуже сильний конструктивізм. те що ми бачимо в  Айя Софія та в Мавзолеї Теодоріха – це безпрецедентна архітектура, якої не було у римлян та греків, і це спроби досягати інших ефектів. Це істинний конструктивізм.
Вишукана архітектура, те як утворено арки та склепіння. Ці витвори вражають і сучасну людину. Це про створення сакральної реальності. Створення цієї реальності прекрасне як всередині, так і зовні. Є щось позачасове.
Цікаво те, що нова по-справжньому архітектура з’явилася одночасно на грецькому сході і на франкському заході в середині ІX ст. Це те, що пов’язане з каролінським ренесансом та з так званим македонським ренесансом.

Коли в архітектурі не дбали за екстер’єр

Вся архітектура  значною мірою – і римська, і постримська, і західна, за рідкісним виключеннями, безформенна зовні.  Вони не дбали за екстер’єр. У визначних церквах Салонік все мистецтво там зібране всередині та побудоване на грі зі світлом. Після появи електрики мистецтво архітектури як мистецтво закінчилося.
У середині VIII – IX століття прокидається інтерес до екстр’єру, і багато церков стають більше цікавішими зовні, ніж всередині. Це стосується маже всіх арамейських церков. Арамеї ставлять баню на вежу, вежі та вежоподбні елементи стають основним естетичним прийомом. На заході – це винайдення вестверку. Вестверк франків  це так само баштоподібні елементи. Башта стає основною коміркою європейської архітектури від ІХ ст по сьогоднішній день, у той час, як в античній архітектурі – колона.

КАРЛ ВЕЛИКИЙ ТА ЄВРОПЕЙСЬКА СХОЛАСТИКА

Карл Великий впроваджує академію, збирає найкращі інтелектуальні сили Європи у себе, й ці сили виявляються досить суттєвими. З цього двора Карла Великого і починається Європейська схоластика, закінчуються так звані темні століття.
Візантійська імперія – це цивілізація церкви та філософії, яка не лише із потреб самовиживання, але й із філософських міркувань найвищого порядку намагалася змінювати цей світ і воювати з цим старим світом.
Це війна філософії поти хаотичного світу без думки. Все це продовжувалося поки вона не зіткнулася з теологією ісламу. І потім уже – війна теологій – це зміст наступних століть. Політична, громадянська ентнічна  ідентичність формувалася на основі філософських уявлень. Вона була основним змістом боротьби. Тому що саме захист чи нав’язування ідентичності є головною причиною війни.

КЛЮЧОВІ ПОСТАТІ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Ми не повинні забувати  імен великих людей філософії середньовіччя.
Ісідор Севільський  – ранній енциклопедист,  архієпископ Севільї у вестготській Іспанії, останній латинський отецьзачинатель енциклопедизму середньовіччя.
Максим Сповідник –  улюбленець Еріугена, один з визначних мислителів темних століть
Беда Привелебний – святий    бенедиктинський чернець, богослов англійський історик.
Алкуїн  – чернець бенедиктинець, педагог, вчений часів Каролінського відродження.
Йоан Скотт Еріугена – був видатним філософом, який цінував мистецтво, вважав людну Жозеф Деместр «інтелектуальним поняттям одвічно створеним в божественному розумі».
Блес Паскаль – французький  математик, письменник, фізик, філософ.
Жозеф де Местр – літератор, католицький філософ, політик і дипломат, представник фундаментального консерватизму.
 
 
 
 

600 грн.

ЧОМУ поняття "темних часів" можна відсунути у часовому просторі?ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ.

Ви часто замислюєтесь, як  історія, філософія сереньовіччя вплинули та впливпють на формування світової філософії та культури?

Як вважає Дмитро Корчинський,розуміння філософії середньовіччя дозволить вам зрозумітіи філософію та культуру загалом.

Цей вебінар познайомить вас із захопливими світами античного мистецтва, добою відродження, культурними та науковими відкриттями через філософію темних часів  середньовіччя.

Філософія середньовіччя, філософія та культура темних часів середньовіччяДмитро Корчинський про головне в те6мні часи; філософія античності

спеціальна ціна під час війни

3000 грн.

600 грн

Дмитро Корчинський: НАС ТАК ЦІКАВЛЯТЬ ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА "ТЕМНІ СТОЛІТТЯ", БО МИ ВІДЧУВАЄМО СЕБЕ У "ТЕМНИХ СТОЛІТТЯХ"

філософія середньовіччя, філософія темних часів
Відтворити відео про філософію темних часів і середньовіччя;

ПІСЛЯ ВЕБІНАРУ ВИ ДІЗНАЄТЕСЬ

Як філософія середньовіччя пов'язана з етнічними змінами в IV-V ст.?

Якою була основна тема у філософії середньовіччя/філософії темних століть?

Чому V століття - це століття дуже високого розвитку культури, античної думки?

У якому столітті митці вратили інтерес до створення образів і чому?

Колористичні експерименти митців. До чого тут антична філософія та філософія темних часів?

Чому світ дуже залежав від античної філософії? Як це вплинуло на темні століття і коли вони закінчились?

Отримайте знижку

3000 грн.

600 грн.

Дмитро КОРЧИНСЬКИЙ: ФіЛОСОФІя середьовіччя та КУльтура ДУЖЕ ЗАЛЕЖалИ ВІД ЕТНІЧНИХ Змін

Як знання  античної філософії, розуміння, що таке філософія епохи відродження дозволять вам бути більш орієтованими у сучасності та зрозуміти колообіг історії, провівши певні паралелі між темними часами середньовіччя та нинішніми реаліями.

Після вебінару ви зможете більш вільно володіти поняттями антична філософія, філософія відродження або філософія епохи відродження та філософія середньовіччя.

Вебінар починав готуватися командою Неоплатонівської академії ще до 24 лютого. Для  підготовки вебінару використано кілька врізок відео з унікальним мозаїками Зеугми (музей міста Ґазіантеп, Туреччина).

Ми радимо вам цей вебінар, якщо ваша мета – стати дотичною до світової культури освіченою людиною.

ЦІНА ПОСТІЙНОГО ДОСТУПУ ДО ВЕБІНАРУ – 600 грн.

Схоластика . Філософія середньовіччя. Темні часи, вебінар Дмитра Корчинського про темні століття філософію античності;

ЩО ВАС ЧЕКАЄ НА ВЕБІНАРІ

Отримання розуміння, коли ж починається філософія середньовіччя та філософія темних часів

Цікаві дослідження щодо історичних передумов формування філософії темних часів

Осмислення разом зі спікером причини загибелі античної філософії

Дослідження як відбувся перехід від античної філософії до філософії середньовіччя

Ціна вебінару та щО ВИ ОТРИМАЄТЕ, ПРОПЛАТИВШИ ВЕБІНАР про філософію темних часів

Філософія середньовіччя, темні століття. Що саме ви дізнаєтесь на вебінарі?

Коли ви проплатите цей вебінар – отримаєте  доступ до відео не обмежений часом.

Ви матимете особистий кабінет для перегляду цього відео безліч разів. Дивитись відео ви зможете й самі, і зі своїми друзями.

Кошти, які будуть отримані від продажу вебінару, будуть вкладені у розвиток Неоплатонівської академії та допоможуть відзняти нові цікаві матеріали для вас.

Зробіть крок до розуміння та усвідомлення філософії темних часів та середньовіччя лишень за 600 грн.

Отримайте знижку

3000 грн.

600 грн.

Дмитро Корчинський: Філософія темних століть та інші філософії

ПРО СПІКЕРА ВЕБІНАРУ ДМИТРА КОРЧИНСЬКОГО

Дмитро Корчиський – популярний український літератор, митець, драматург, письменник, поет, філософ історик, публіцист, громадський діяч.

Youtube-канал Дмитра Корчинського гуртує навколо себе чимало українських воїнів і патріотів.

Дякуючи  вебінару Дмитра Корчинського, ви познайомитесь зі зразками різних філософій, зрозумієте сутність  філософії середньовіччя та її вплив на світову культуру.

ЯК ЗМІНИТЬСЯ ВАШЕ РОЗУМІННЯ СЕБЕ ПІСЛЯ ВЕБІНАРУ?

Коли ви подививитесь цей вебінар Дмитра Корчинського, філософія  середньовіччя відкриє вам безліч цікавих зв’язків і паралей.

Ви осмислите, чому потрібно цікавитись античною філософією та як з нею взаємодіяли філософія середньовіччя та філософія епохи відродження. 

Команда Неоплатонік готувала цей вебінар кілька місяців і наполегливо рекомендує його всім, хто хоче осмислити філософію античності та зрозуміти, чому антична філософія видійшла в минувшину, і яка була її справжня роль у формуванні світової філософії.

ЦІНА ПОСТІЙНОГО ДОСТУПУ ДО ВЕБІНАРУ – 600 грн

Отримайте знижку

3000 грн.

600 грН

Флософія сереньовіччя. Айа Софія філософія темних століть вебінар Дмитра Корчинського;

Дмитро Корчинський: Філософія темних століть - це велична філософія без якої неможливо розуміти філософію взагалі

Філософія середньовіччя, філософія темних часів середньовіччя. Що  пов’язує цей період в історії з нашим сьогоденням?

 Колись існувала усталена думка, що темні століття закінчуються в середині ХV ст. (ренесанс Маза́ччо  Філліппо Бурнелескі, Донотелло…). Проте Петрарка (початок XIV ст.), вважав, що саме перед ним закінчуються темні століття та  починається розквіт культури. 

Однак можна говорити і про більш ранні дати. ХІІІ століття цілком можна віднести до середньовічного ренесансу або  – вагомої передмови до нього. Що ж ми знаємо про філософію середньовіччя і де вони темні століття?
 Дізнайтесь, чому в філософському сенсі темні століття слід розглядати період, що був між Боецієм та Йоаном Скоттом Еріуге́ною – між початком VI століття та закінченням VIIІ ст.
Часи темних століть можна відсувати ще далі в минуле від звичних нам дат. Якою була філософія середньовіччя та як нам підходити до її осмислення.

Наші культурні шари можуть бути для археологів прикладом занепаду культури. Теж саме ми спостерігаємо в Vcт. Архітектура в той час почала носити широкий варварський відбиток. Чому Темні століття такі цікаві для нас ви зрозумієте у  цьому вебінарі.

ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, ФІЛОСОФІЯ ВІДРОДЖЕННЯ, КУЛЬТУРА ТЕМНІ СТОЛІТТЯ Й СУЧАСНІСТЬ

Бароко Пергамського вівтаря, наше бароко, модерн Кьольнської кераміки – ці речі можуть бути схожа на ті, які були в ужитку у ХVIII- ХІХ ст. Кубізм тетрархів Сан Марко – це таки справжній кубізм. Тут є зв’язок з кубізмом на початку ХХ ст. в європейському живописі?
У ХІ та на початку ХІІ століття романське мистецтво – це синтез архітектури, живопису та музики, певною мірою, навіть скульптури. Все це неможливо було винести за межі собору. Романська фреска “грає” в романському соборі. Григоріанський хорал – це саме те, що має звучати в романському соборі.
Скульптуру дуже часто в романському мистецтві не можна виносити за межі собору. Хіба що – в пізньому романському мистецтві.
Собор – це синтез жанрів. Потім цей синтез починає руйнуватися. Ми можемо окремо споглядати живопис та архітектуру. У готиці можна взяти скульптуру, винести її поза межами собору.

Сучасне мистецтво

Можна говорити про те, що сучасне кіно – це синтез, подібний до романського. У сучасному кінематографі грають всі досягнення живопису минулих століть, якщо оператор талановитий. 
Синтетичне мистецтво “кіно” може бути недоступним для наших нащадків. Чому? Слухайте у вебінарі.

ГОЛОВНІ ТЕМИ, ЯКІ ЗАЧІПАЛА ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, ПРОБЛЕМИ ОСОБИСТОСТІ

Христос був головною темою у темні століття у філософії середньовіччя. Іудеї часів Христа були абсолютно не такими, як ми їх собі уявляємо. Повстання Бар-Коби, яке забрало сили третини всієї римської армії. Саме ці люди були творцями смислів для появи Христа.

Євангеліє розчулило багатьох.  Церква підставила плече цивілізації, коли цивілізація стала гинути під навалою варварів.

Більш детально слухайте у вебінарі.

Філософія середньовіччя, філософія в часи темних століть своєю основною проблемою бачила особистість, людське.

Коли ми сперечаємося про особистість Христа ми весь час говоримо саме про особистість, про співвідношення людського і тваринного у людині.

Ми абсолютизуємо особистість та знаходимося з Богом у міжособистісному спілкуванні.

Найбільше проблемами особистості займалися саме тоді, і на це було витрачено значно більше філософських сил.

ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, АНТИЧНА ДУМКА ТА КУЛЬТУРА

V століття – це століття дуже високого розвитку культури, античної думки.

В історії – це жахіття Пелопоннеської війни, а в культурі  – це Висока класика, розпоширення на той час грецької культури і класики на весь цивілізований світ.

ХV століття в Італії – це суцільна катастрофа з підсипанням отрути в причасну чашу і війнами, а в культурі – це Високий ренесанс.

Те ж саме було в V ст. Автобіографічна  праця «Сповідь» Аврелія Августина – тонка саморефлексія в літературі ХІХ ст  – це все нащадки Аврелія Августина.

Давньогрецький філософ Прокл – неоплатонік, на ньому завершується розвиток неоплатонізму, а також філософії античності.  Від нього збереглося багато античних текстів. Це рівень філософії Гегеля і Гайдеггера.

ПРО ДИВОВИЖНІ КОЛОРИСТИЧНІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В ЧАСИ ТЕМНИХ СТОЛІТЬ. ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА ЇЇ ТІСНА ВЗАЄМОДІЯ З КУЛЬТУРОЮ

V століття у візуальних мистецтвах – це очевидний занепад скульптури, хоча  скульптура постраждала найбільше і ми можемо це лишень припускати.
Митці втратили інтерес до створення образів. Натомість – це початок дивовижних колористичних експериментів з мозаїкою. Мозаїка з підлоги перебирається на стіни будівель. Симфонічне звучання римських та равенських мозаїк. дозволяє провести паралелі з сучасністю з мріями експресіоністів. Як саме? Слухайте у вебінарі.
Равенський мавзолей Гали Плацидії, дивовижні Равенські мозаїки – це колористичний експеримент, який  не був повторений до Тиціана.

ЕТНІЧНА ЗМІНА В V-VI СТОЛІТТІ. ЯК ЧЕРЕЗ НЕЇ ЗМІНИЛАСЯ ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ?

На думку Дмитра Корчинського, варто говорити не про цивілізаційну кризу в V-VI столітті, а про етнічну зміну. Тому що германські варвари в IV ст. самі були вже достатньо цивілізованими. Вони дуже залежали від римського світу, і були носіями римської культури, або, принаймні, споживачами римської культури. Германці боялися справжніх варварів, гунів, значно більше, ніж греки та римляни.
Коли приходили гунни, то готи ставали першими на протидію гунам, об’єднувалися з римлянами та усіма своїми ворогами, тільки б не допустити справжньої варварської навали.
Римські імператори IV та V століття зіткнулися із завданнями та проблемами, які ніколи і не снилися великим римським імператорам, таким як Август, Троян, Марк Аврелій, Феодосій 1 тощо. Ті, хто прийшли за ними, вони вирішували значно складніші завдання, бо вони зіткнулися зі значно складнішою навалою. Цезарю і Августу, і Тіберію протистояли племена, а цим – вже держави.

ЩЕ ОДНА ОСОБЛИВІСТЬ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. ПОРІВНЯННЯ СВІТУ ГЕРМАНСЬКИХ ВАРВАРІВ РЕВОЛЮЦІЯ МЕДЗІ

Германські варвари станом на IV століття були достатньо цивілізованими людьми, вони дуже залежали від римського світу.
Якщо порівняти германський світ, то це схоже з революцією Медзі, коли японці після цієї революції в ХІХ столітті відкрилися світу та цивілізації. Вони одягнулися в європейське, стали жити по-європейському та приймати європейські закони. А ще вони захотіли воювати по-європейськи – і тоді вони стали по-справжньому страшними для всіх навколо. Коли вони відкрилися цивілізації – вони почали створювати загрозу світу. Те ж саме відбулося з германцями, коли вони відкрилися цивілізації, одягнули тогі, почали по-римськи будувати свою армію і свої держави та стали здатні на великі державні об’єднання, вони почали являти загрозу, яку ніколи не являли до того часу. Бо це вже були цивілізовані люди.

ВИЧЕРПАННЯ ЖАНРІВ У КУЛЬТУРІ

Те, що відбувалося в культурі, потрібно зв’язувати не з кризою цивілізації, з вичерпанням жанрів. Це потрібно зв’язувати з етнічними змінами. Коли почалися ці етнічні зміни.  Вони почалися не в V-IV ст., а ще в І ст. після Різдва Христового. Вважається, що за І ст після Різдва Христового був вирізаний практично весь сенатський стан Риму, на якому Рим тримався. Сенат почав поповнюватися неримлянами: сирійцями, лівійцями. Зміна етнічного стану деконструювала художню форму. Ми бачимо це в анатолійських мозаїках. Більш предметно про це – у вебінарі.

ЗМІНИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ

Ми можемо споглядати глибокі зміни в європейському мистецтві тоді, коли почала змінюватися етнічна картина. Мистецтво стало справою широких трудящих мас. Коли аристократія як окремий стан почала відходити в минуле. У  ХVІІ ст.  ми бачимо геніальне голландське мистецтво. Але це мистецтво малих форм, бо його замовники та виконавці вже не здатні були на творення великих форм. В Італії, де головними замовниками були церква та  аристократія, митці ще у ХVII- XVIII столітті були здатні на великі форми, але 
в Голландії все звелося до кольорових картинок, коли головним замовником став плебс.

ПРО АНТИЧНЕ МИСТЕЦТВО. ЯК І ЧОМУ ЗОБРАЖУВАЛИ ОЧІ. ІНШІ БАЧЕННЯ ПОРТРЕТІВ

 Уже, починаючи з IV століття, в мистецтві є дедалі менше руху і дедалі більше очей. Малюють переважно – в анфас. Більшість шумерського мистецтва – це профіль, єгипетське – це майже завжди профіль. Грецький вазопис – це також майже завжди про профіль. Митці вже ніби не вміють малювати в профіль. Чому так відбувалося та що означало, коли малювали в профіль, на яких ще зображеннях є подібні малюнки, що саме мали підкреслити такі малюнки дізнайтеся прослухавши цей вебінар.
 

ФІЛОСОФІЯ АНТИЧНОСТІ, УВ’ЯЗНЕННЯ СОКРАТА, ЗАКІНЧЕННЯ АНТИЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ ТА БЕНЕДИКТИНСЬКІ МОНАСТИРІ

Антична філософія пов’язана з ув’язненням Сократа. Cаме смерть Сократа вплинула на його учнів та спонукала їх  до відкриття своїх шкіл.
 
Якщо говорити про закінчення античної філософії, то можна зауважити, що антична філософія  дотична до Боеція. Твір Боеція “Втішення філософією” (інша назва «Розрада від філософії») та його філософська мова у цьому творі мали величезний вплив на західну філософію. Досхоластичний період у філософії  почався після Боеція.

Подібність з досократичним періодом 

Ми можемо прослідкувати подібність цих часів з досократичним періодом грецької культури. Культура знову жевріє де-інде за стінами монастирів, палаців в подібному об’ємі, ніж в досократичний період, коли грецький геній проявлявся переважно у вазописі й тільки пізніше – у скульптурі. У часи досхоластиків – художній геній переважно проявлявся в книжковій графіці, але пергамент зберігся гірше, ніж кераміка.
У 529 р, коли розпустили платонівську академію в Афінах, був заснований перший Бенедектинський монастир у Монте-Касіно. Головною працею ченців стало переписування та ілюстрування книжок, і це зберегло спадковість. Більшість того, що ми маємо від античної мудрості, класики і філософії – це  те, що зберегли бенедиктинські монастирі.
Книжкова графіка – це мистецтво, яке значною мірою відрізняється від античного та має в собі інші архетипи. 

Два умовних базових архетипи у європейському мистецтві часів філософії середньовіччя

 У європейському мистецтві можна виділити 2 базових напрямки (архетипи):
умовно один можна назвати геометричним (класичним), а другий – дуже умовно – готичним (хаотичним).
Класичне мистецтво відкривається уже в першому погляді, а умовне готичне мистецтво  потребує вглядання, для нього найбільш цінний погляд в сотий раз. Щоб побачити готичний собор – його треба обійти, бо найцікавіше у ньому – це абсіда – те, що позаду. У той же час, коли ми дивимось на грецький храм то ми бачимо майже все, що нам потрібно побачити.
Естетичний світ грека має сильно відрізняється від естетичного світу германця і кельта – це ліс, який не має чітких кордонів, і все переплутано. З чим це пов’язано – дізнайтеся у вебінарі. 
Книги, зроблені на Британських островах в VI,VII, VIII ст. – це тонке мистецтво з хитросплетінням візерунків, яке важко розгледіти без збільшувального скла. 

ОСВІТА. ОСВІТНІ ЦЕНТРИ. МИСТЕЦТВО, РЕЛІГІЯ, ЕСТЕТИКА У ФІЛОСОФІЇ ТЕМНИХ ЧАСІВ

До потужних освітніх центрів можна також віднести Константинопольський університет, заснований в V cт., який функціонував як європейські університети пізнішої доби, а – правові, риторичні, філософські, ідеологічні школи.
 У той час, коли вся філософія переймалася особистісним, візуальні мистецтва були абстрактними. Чи можемо і чому ми  говорити про абсолютне неспівпадіння інтелектуальних та візуальних інтересів? Слухайте у вебінарі.
 Іоанн Скот Eріугена говорить про сутність людини, яка в той час цікавить його більше, ніж гуманістів XVIII- XX ст., які шукали в людині тваринне, а він шукав божественне.
У візуальних мистецтвах була повна відмова від портрету. Якщо говорити про порівняння портретів V cт. Юстиніана та  Феодори на стінах Сан-Вітале в Равені та кінного малого портрету Карла Великого, то можна говорити, що з портрету майже нічого не збереглося.  Ми знаємо, що портрети деяких імператорів робилися І в VI- VII ст після цього, але вони до нас не дійшли, бо, мабуть, цього було мало.

ТЕМНІ СТОЛІТТЯ – ЦЕ СТОЛІТТЯ НАЙБІЛЬШОЇ АКТУАЛІЗАЦІЇ ФІЛОСОФІЇ

Темні століття – це століття найбільшої актуалізації філософії в історії людства. Ці теми обговорювалися не тільки на базарах. З  філософських причин та підстав здійснювалися репресії, повстання, точилися війни.
Імператор Іраклій, коли хотів подолати в церкві геофізицькі та неофізицькі розбіжності,  спровокував обговорення про людську та божественну природу Христа. Імператор Констант підписав типос про заборону сперечання з приводу вчення моноенергетизму. Детальніше – у вебінарі.
Римський світ не припинився в V cт., а трансформувався. Хоча він трасформувався і до цього. Темні століття – це часи перетравлення варварів цивілізацією. 
 Римська культура та освіченість сягнули туди, куди вони ніколи не сягали до того: в Ірландію, до франків, де виникають центри освіченості, які вивчають грецьку мову. філософію. У Шотландії – були центри античної освіченості, де складали поезію. В імперії франків в VI cт. дипломатична переписка часто ведеться у віршованій формі. Тоді ж з’явився кодекс, який замінив свиток. З’явилася розбивка на речення та розділові знаки. Це – революція в орфографії.

Політичний устрій. Право. Інновації в армії

Відбувся занепад курій. Однак в політку з 426 року змогли піти всі мешканці  міста. Курії замінили партії. Наприкінці V ст. завершилось оформлення партії венетів і прасінів.
VI- VII століття франків поети заробляли своїми віршами.
Інститут римського чиновництва під римською назвою міліція існував до середини IX століття.
Франки продовжували користуватися кодексом Феодосія. – кодекс Римського права, арамеї – кодексом Юстиніана.
У VII столітті всі мешканці південної частини долини Луари називали себе римлянами і не тільки вони, римська грошова система, впроваджена на початку IV cтоліття продовжувала існувати на заході до ІX cт, на сході – до  XI століття
Варварські королі карбували монету із зображенням римських імператорів. У VI ст. при Юстиніані римська влада відновилася в Півніічній Африці, більшій частині Італії, на Сицилії, на островах, в південній Іспанії 
Впроваджувалися інновації: кінні лучнки, які допомагали стати армії чи не найсильнішою армією  світу.
Винахід темних століть – грецький вогонь, він та римована поезія «освітили» темні століття.

ПОЕЗІЯ

У віршах християнських поетів вже в IV ст. з’являються повнозвучні рими. Британські германці першими почали вживати риму та розробляти її як жанр. Хоча дехтовважає, що першими були кельти. Ми маємо германський имований переклад Євангеліє в дуже ранньому середньовіччі.
 

АРХІТЕКТУРНЕ ЕКСПЕРИМЕНТАТОРСТВО VI СТОЛІТТЯ

Своєрідний і дуже сильний конструктивізм. те що ми бачимо в  Айя Софія та в Мавзолеї Теодоріха – це безпрецедентна архітектура, якої не було у римлян та греків, і це спроби досягати інших ефектів. Це істинний конструктивізм.
Вишукана архітектура, те як утворено арки та склепіння. Ці витвори вражають і сучасну людину. Це про створення сакральної реальності. Створення цієї реальності прекрасне як всередині, так і зовні. Є щось позачасове.
Цікаво те, що нова по-справжньому архітектура з’явилася одночасно на грецькому сході і на франкському заході в середині ІX ст. Це те, що пов’язане з каролінським ренесансом та з так званим македонським ренесансом.

Коли в архітектурі не дбали за екстер’єр

Вся архітектура  значною мірою – і римська, і постримська, і західна, за рідкісним виключеннями, безформенна зовні.  Вони не дбали за екстер’єр. У визначних церквах Салонік все мистецтво там зібране всередині та побудоване на грі зі світлом. Після появи електрики мистецтво архітектури як мистецтво закінчилося.
У середині VIII – IX століття прокидається інтерес до екстр’єру, і багато церков стають більше цікавішими зовні, ніж всередині. Це стосується маже всіх арамейських церков. Арамеї ставлять баню на вежу, вежі та вежоподбні елементи стають основним естетичним прийомом. На заході – це винайдення вестверку. Вестверк франків  це так само баштоподібні елементи. Башта стає основною коміркою європейської архітектури від ІХ ст по сьогоднішній день, у той час, як в античній архітектурі – колона.

КАРЛ ВЕЛИКИЙ ТА ЄВРОПЕЙСЬКА СХОЛАСТИКА

Карл Великий впроваджує академію, збирає найкращі інтелектуальні сили Європи у себе, й ці сили виявляються досить суттєвими. З цього двора Карла Великого і починається Європейська схоластика, закінчуються так звані темні століття.
Візантійська імперія – це цивілізація церкви та філософії, яка не лише із потреб самовиживання, але й із філософських міркувань найвищого порядку намагалася змінювати цей світ і воювати з цим старим світом.
Це війна філософії поти хаотичного світу без думки. Все це продовжувалося поки вона не зіткнулася з теологією ісламу. І потім уже – війна теологій – це зміст наступних століть. Політична, громадянська ентнічна  ідентичність формувалася на основі філософських уявлень. Вона була основним змістом боротьби. Тому що саме захист чи нав’язування ідентичності є головною причиною війни.

КЛЮЧОВІ ПОСТАТІ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Ми не повинні забувати  імен великих людей філософії середньовіччя.
Ісідор Севільський  – ранній енциклопедист,  архієпископ Севільї у вестготській Іспанії, останній латинський отецьзачинатель енциклопедизму середньовіччя.
Максим Сповідник –  улюбленець Еріугена, один з визначних мислителів темних століть
Беда Привелебний – святий    бенедиктинський чернець, богослов англійський історик.
Алкуїн  – чернець бенедиктинець, педагог, вчений часів Каролінського відродження.
Йоан Скотт Еріугена – був видатним філософом, який цінував мистецтво, вважав людну Жозеф Деместр «інтелектуальним поняттям одвічно створеним в божественному розумі».
Блес Паскаль – французький  математик, письменник, фізик, філософ.
Жозеф де Местр – літератор, католицький філософ, політик і дипломат, представник фундаментального консерватизму.
 
 
 
 

600 грн.

Філософська школа

Купити доступ до сніданку за 500 грн.

Менше ніж коштує квитов до Лувру

Філософська школа

Купити постійний доступ до вебінару за 900 грн.

Менше ніж коштує квитов до Лувру